Milo - The perfect vest pattern

Normally, I don't pay for patterns. Not that I don't recognize the work of designers (I do, believe me I do), but I end up finding a free alternative and stick with that. When I *do* buy patterns, I wish they were all like Milo, by Georgie Hallam. It's beautifully written, covers a great range of sizes for tiny humans and includes all necessary explanations and stitch counts. But, most importantly, the final result is something like this:

I've knitted the 12 month size and it only took 1 skein of Araucania Ranco Sock (yarn held double = perfect gauge). I didn't have to do any mods, but I did forget to decrease during CO (Note to self: read the ALL instructions *before* starting something!)...
Needlesss to say, I'm very, very happy with the result! <3

The pattern may be purchased here: http://www.ravelry.com/patterns/library/milo-3

Normalmente, não tenho por hábito pagar por modelos. Não que não reconheça o trabalho dos designers (acreditem, reconheço e muito), mas acabo sempre por encontrar uma alternativa gratuita e fico-me por ela. Quando compro *de facto* modelos, gostava que todos fossem como o Milo, da Georgie Hallam. Está excepcionalmente bem escrito, incluí muitos tamanhos para humanos pequeninos e todas as explicações e números de malhas. Mas, ainda mais importante, produz os resultados que podem ver em cima.
Tricotei o tamanho para 12 meses e só precisei de uma meada de Araucania Ranco Sock (fio dobrado = amostra perfeito). Não fiz nenhumas alterações, mas esqueci-me de diminuir durante o remate (Nota para mim mesa: ler TODAS as instruções *antes* de começar alguma coisa!)...
Não preciso de dizer que estou muito, muito satisfeita com o resultado, pois não? <3
O modelo pode ser comprado aqui: http://www.ravelry.com/patterns/library/milo-3 

Comments

Popular Posts